maanantai 27. helmikuuta 2017

Katse pois omasta navasta!


On ymmärrettävää, että jokainen haluaisi parempaa elämää, rahaa ja rakkautta. Oman navan tuijottelu on ihan luonnollista.
Miksi minun pitää maksaa hulevesimaksi? Miksi minä en pääse lääkäriin heti? Miksi minun lapseni koulu on vanha ja ränsistynyt? Miksi minä en pääse nauttimaan uuteen konserttitaloon sinfoniaa? Miksi minä en saa kaikkea kunnalta heti ja nyt!

Politiikka on yhteistein asioiden hoitamista. Ihan oikeasti! Päätöksiä tehdessä on aina otettava huomioon kokonaisvaikutus nyt ja tulevaisuudessa. Päätöksiä ei saa tehdä yhdestä näkökulmasta tai itsekkäistä periaatteista käsin. Oman edun tavoittelu ei kuulu politiikkaan.

On valitettavaa ja surullista, että liian usein politiikassa omat asiat ajavat yhteisen hyvän edelle. Se on väärin. Lähtökohdan pitäisi olla heikoimman puolella oleminen ja solidaarisuus.

Aika, jota elämme nyt, on erittäin itsekeskeistä. Jokainen tietää kaikki maailman asiat paremmin kuin asiantuntijat. Yhteisvastuu ja lähimmäisen rakkaus tuntuu olevan hakuisessa .

Se nyt vaan on niin, että jos emme pidä huolta toisistamme ja hoida asioita tasa-arvoisesti sekä oikeudenmukaisesti, olemme suossa.
Katse pois omasta navasta!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti